Felix Kouwenhoven

Op stap

Vakantie Denemarken, oktober 2013

Hallo!

Ik ben nu 4 en dan wordt het toch wel tijd dat je als grote jongen naar Legoland toe gaat. Dus, ik heb Winnie de Pooh, Bumba, Koetje boe en schaap gepakt, nog wat kleren voor mezelf en voor papa en heb papa naar Denemarken laten rijden.

Ik zal vragen of papa iedere dag even wil laten weten hoe het geweest is.

De reis

We zijn op zondag vertrokken. Dat leek papa wel handig dan is het niet zo druk. Nou ja zeg, het wordt een ouwe man. Er was niets anders dan file in Duitsland (dat noemen ze daar stau, tsk). We hebben er dan ook heeeeeel lang over gedaan.

Wat nog wel leuk was. ome Rene moest ook naar Denemarken, voor een vergadering en die hebben we onderweg in een restaurant nog even gezien. Was voor mij de gewoonste zaak van de wereld hoor dat dat kan.

In de auto heb ik niet geslapen, lekker rond gekeken en papa de oren van het hoofd gevraagd. Vond hij niet zo leuk, arme papa, moest wel heleboel uurtjes rijden. Hij heeft het wel goed gedaan hoor.

Zoals gezegd waren we laat in het huisje, het was al half zes geweest. Dus we hebben de spulletjes uitgepakt, beetje rondgekeken, boterham gegeten, gespeeld, heel even televisie (pffft, nog best druk zo te zien gehad) en toen moest ik tanden poetsen en slapen. Nog wel even lezen en liedjes zingen en toen ben ik heel gauw in slaap gevallen. Was best moe en des te eerder ik slaap, des te eerder is het ochtend en gaan we naar Legoland, joepieiei.

Het huisje

Het huisje staat in Aabenraa. Kijk maar eens op Google Maps.

Voor zover we konden zien, een leuke omgeving. Morgen gaan we daar vast meer van zien.

Het huisje zelf is eenvoudig en heeft alles wat we nodig hebben. We hebben een paar foto's genomen vanavond en er zullen er ongetwijfeld meer volgen.

Legoland, dag 1

In deze vakantie hebben we 2 dagen legoland zitten. Maandag en dinsdag.

De reis vanaf het huisje ging prima. Wel druk op de weg, maar dat was eigenlijk wel ook wel erg leuk. Er stonden wel honderden vrachtauto's in de file.

Bij aankomst was het gelukkig niet druk en we konden snel door de kassa heen. Ik heb mijn ogen goed de kost gegeven en zo snel mogelijk en zoveel mogelijk gespeeld.

Ik ben in verschillende treinen geweest, vliegtuigen, boten, noem maar op. Kijk maar naar de foto's dan zie je het vanzelf.

Op de terugreis was ik wel erg moe, ik heb niet geslapen maar lekker met papa zitten kletsen en 's avonds gewoon op tijd naar bed gegaan om uit te rusten voor de volgende Legoland-dag!

Legoland, dag 2

De tweede dag in Legoland was ook erg leuk. Dit keer een warme dag met zon erbij en het was ook iets drukker.

Vandaag heb ik eigenlijk veel van hetzelfde gedaan. Gisteren sloot ik de dag af met 7 keer in de vliegtuigjes. Vandaag heb ik dat gedaan met het reuzenrad, de vliegtuigjes, bootjes en alles wat maar beweegt. Papa kon mooi langs de kant zitten, die hoefde zich er niet meer mee te bemoeien.

Terug was ik nu wel erg moe hoor. Als je alles ineens zelf moet doen dan krijg ik wel een moe en heb dus lekker in de auto liggen slapen. Kijk, dan is een papa meenemen ineens weer heel erg handig!

Nu ben ik nog even buiten in de speeltuin aan het spelen en papa zal mij zo wel roepen voor het eten. Daarna onder de douche en weer lekker slapen. Ik ben benieuwd wat we morgen gaan doen, vandaag heb ik in ieder geval een hele leuke dag gehad.

Dag 3, freewheelen op het park

Vandaag is het een dag om bij te komen van het gereis vind papa.

Dus hebben we lekker uitgeslapen en ontbeten en zijn het park maar eens aan het verkennen geweest. Het strand lijkt vlakbij, dus we hebben gekeken of we die konden vinden. Dat is gelukt en was erg leuk. Allemaal schelpen en waterplanten op het zand. Om de paar meter een stapel met stenen en allemaal geluiden van vogels, vissen en het water natuurlijk.

Na de lunch zijn we naar het oude stadsgedeelte van Aabenraa geweest. Erg leuk om te zien, althans dat vond papa. Ik vond het allemaal maar ouwe meuk.

Op de terugweg zijn we even bij de pont gestopt die heen en waar vaart tussen Aabenraa en Barso. Hij kwam net aangevaren, dat was een leuk gezicht!